img

Cukorbetegek Egri Egyesülete

Több mint 20 éve, 1996 óta

img

Cukorbetegek Egri Egyesülete

Cukorbetegek Egri Egyesülete országos hatáskörű, egészségügyi jellegű, közhasznú szervezet

img

Cukorbetegek Egri Egyesülete

13 Nemzetközi Cukorbeteg Találkozó

egysz

Segítünk

Vénás torna

1. Hátonfekvés, lábszárak fizioball-on támaszkodnak, térdek nyújtva. Mellkasra tesszük a kezeket, orron át mély levegőt veszünk a tenyerek alá, majd szájon át lassan kiengedjük a levegőt. 5x ismételjük meg a levegővételt.

2. Hátonfekvés, lábszárak fizioball-on támaszkodnak, karok test mellett nyújtva vannak. Megfeszítjük a combokat, térdeket leszorítjuk (néhány másodpercig megtartjuk a feszítést), majd ellazítjuk a combokat. 5x ismételjük meg.

3. Hátonfekvés, lábszárak fizioball-on támaszkodnak, karok test mellett nyújtva vannak. Megfeszítjük/összeszorítjuk a fenekünket (néhány másodpercig megtartjuk), majd ellazítjuk. 5x

4. Hátonfekvés, lábszárak fizioball-on támaszkodnak, karok test mellett nyújtva vannak. A lábujjakat behajlítjuk, majd nyújtjuk a lábujjakat. 10x

5. Hátonfekvés, lábszárak fizioball-on támaszkodnak, karok test mellett nyújtva vannak. Integetünk a bokákkal. 10x felfelé és 10x lefelé feszítjük a lábfejeket.

6. Hátonfekvés, lábszárak fizioball-on támaszkodnak, karok test mellett nyújtva vannak. Bokakörzést végzünk, mindkét irányba 10-10x.

7. Kivesszük a fizioball-t és félretesszük. Hátonfekvés, lábak egymás mellett nyújtva a matracon, hasunkra tesszük a kezeket. A tenyerek alá orron át mély levegőt veszünk, majd szájon át lassan kiengedjük a levegőt. 5x

8. Hátonfekvés, lábak egymás mellett nyújtva, karok lazán test mellett vannak. Jobb lábat talpra húzzuk, majd lábujjhegyre tesszük (lefeszítjük a bokát/spiccel a lábfej), majd kinyújtjuk a matracra, miközben sarokkal nyújtózunk (hátrafeszítjük a bokát/pipál a lábfej). Felváltva jobb és bal lábbal 5-5x ismételjük meg.

9. Hátonfekvés, lábak egymás mellett nyújtva, karok lazán test mellett vannak. Jobb lábon a bokát hátrafeszítjük, kicsúsztatjuk oldalra a jobb lábat, majd lefeszítjük a bokát és visszacsúsztatjuk középre a lábat. Felváltva jobb és bal lábbal 5-5x ismételjük meg.

10. Hátonfekvés, talpra húzzuk mindkét lábunkat. Jobb lábunkat a comb folytatásába nyújtjuk a levegőbe, majd visszatesszük talpra a lábat. Felváltva jobb és bal lábbal 5-5x ismételjük meg.

11. Hátonfekvés, lábak egymás mellett nyújtva, karok lazán test mellett. Jobb lábon sarokkal nyújtózunk (hátrafeszítjük a bokát) és nyújtva megemeljük a lábat a talajtól 40-50 cm-re, majd lábujjakkal nyújtózunk (lefeszítjük a bokát) és nyújtva leengedjük a lábat. Felváltva jobb és bal lábbal 5-5x ismételjük meg.

12. Hátonfekvés, lábak egymás mellett nyújtva, karok lazán test mellett. Jobb lábbal biciklizünk előrefelé 5 kört, majd vissza leengedjük a lábat. Utána a bal lábbal is megismételjük.

13. Hátonfekvés, talpra húzzuk mindkét lábat, karok lazán test mellett. Megemeljük a medencét, majd visszaengedjük. 5x

14. Hátonfekvés, lábak egymás mellett nyújtva, karok lazán test mellett vannak. Hátrahúzzuk a vállakat, leszorítjuk a matracba, mellkast
kiemeljük, közben orron át mély levegőt veszünk, majd ellazítjuk a vállakat (de nem húzzuk előre!), szájon át lassan kiengedjük a levegőt. 5x

15. Hátonfekvés, lábak egymás mellett nyújtva, karok lazán test mellett vannak. Mindkét karral hátranyújtózunk fül mellé, közben orron át mély levegőt veszünk, majd visszaengedjük a karokat test mellé, közben szájon át lassan kiengedjük a levegőt. 5x

Kedves egészségükre